Responsive early childhood parenting, preschool enrollment, and eventual student learning outcomes: a cross-country analysis using hierarchical linear modeling with TIMSS 2019 data

This paper examines whether parental engagement in early childhood and preschooling act as substitutes, or whether their joint effect enhances students’ learning outcomes. We utilize the TIMSS 2019 dataset and employ a hierarchical linear modeling (HLM) approach to analyze data from 52 countries, en...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:International journal of child care and education policy (Seoul) Ročník 19; číslo 1; s. 3 - 22
Hlavní autori: Bhutoria, Aditi, Aljabri, Nayyaf, Bose, Saheli
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Singapore Springer Nature Singapore 01.12.2025
Springer
Springer Nature B.V
SpringerOpen
Predmet:
ISSN:2288-6729, 1976-5681, 2288-6729
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.