Probability of instant rail break induced by wheel-rail impact loading using field test data

The probability of an instant rail break, initiated at a single pre-existing rail foot crack due to a severe wheel impact loading, is predicted using statistical methods and a time-domain model for the simulation of dynamic vehicle-track interaction. A linear elastic fracture mechanics approach is e...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:International journal of rail transportation (Online) Ročník 10; číslo 1; s. 1 - 23
Hlavní autori: Nielsen, Jens CO, Abrahamsson, Thomas JS, Ekberg, Anders
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Abingdon Taylor & Francis 02.01.2022
Taylor & Francis Ltd
Predmet:
ISSN:2324-8378, 2324-8386, 2324-8386
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.