Probability of instant rail break induced by wheel-rail impact loading using field test data
The probability of an instant rail break, initiated at a single pre-existing rail foot crack due to a severe wheel impact loading, is predicted using statistical methods and a time-domain model for the simulation of dynamic vehicle-track interaction. A linear elastic fracture mechanics approach is e...
Uložené v:
| Vydané v: | International journal of rail transportation (Online) Ročník 10; číslo 1; s. 1 - 23 |
|---|---|
| Hlavní autori: | , , |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
Abingdon
Taylor & Francis
02.01.2022
Taylor & Francis Ltd |
| Predmet: | |
| ISSN: | 2324-8378, 2324-8386, 2324-8386 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!