Formulaic sequences and perceived oral proficiency: putting a Lexical Approach to the test

This study reports a small-scale experiment that was set up to estimate the extent to which (i) the use of formulaic sequences (standardized phrases such as collocations and idiomatic expressions) can help learners come across as proficient L2 speakers and (ii) an instructional method that emphasize...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Language teaching research : LTR Ročník 10; číslo 3; s. 245 - 261
Hlavní autori: Boers, Frank, Eyckmans, June, Kappel, Jenny, Stengers, Hélène, Demecheleer, Murielle
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Thousand Oaks, CA SAGE Publications 01.07.2006
Turpin
Sage Publications Ltd
Predmet:
ISSN:1362-1688, 1477-0954
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.