The Precursors of Reading Ability in Young Readers: Evidence From a Four-Year Longitudinal Study

We report a longitudinal study investigating the predictors of reading comprehension and word reading accuracy between the ages of 7 to 8 (UK Year 3) and 10 to 11 years (Year 6). We found that different skills predicted the development of each. Reading comprehension skill measured in Year 3 was a st...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Scientific studies of reading Ročník 16; číslo 2; s. 91 - 121
Hlavní autori: Oakhill, Jane V., Cain, Kate
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Philadelphia Taylor & Francis Group 01.03.2012
Routledge
Routledge, Taylor & Francis Group
Predmet:
ISSN:1088-8438, 1532-799X
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.