Novelty enhances visual salience independently of reward in the parietal lobe

Novelty modulates sensory and reward processes, but it remains unknown how these effects interact, i.e., how the visual effects of novelty are related to its motivational effects. A widespread hypothesis, based on findings that novelty activates reward-related structures, is that all the effects of...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:The Journal of neuroscience Ročník 34; číslo 23; s. 7947
Hlavní autori: Foley, Nicholas C, Jangraw, David C, Peck, Christopher, Gottlieb, Jacqueline
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: United States 04.06.2014
Predmet:
ISSN:1529-2401, 1529-2401
On-line prístup:Zistit podrobnosti o prístupe
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.