Game-theory behaviour of large language models: The case of Keynesian beauty contests

The growing adoption of large language models (LLMs) pre-sents potential for deeper understanding of human behav-iours within game theory frameworks. This paper examinesstrategic interactions among multiple types of LLM-basedagents in a classical beauty contest game. LLM-based agentsdemonstrate vary...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Economics and business review Ročník 11; číslo 2; s. 119 - 148
Hlavný autor: Estee Lu, Siting
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Poznan Poznań University of Economics and Business Press 01.06.2025
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Sciendo
Poznan University of Economics
Predmet:
ISSN:2392-1641, 2450-0097
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.