Game-theory behaviour of large language models: The case of Keynesian beauty contests
The growing adoption of large language models (LLMs) pre-sents potential for deeper understanding of human behav-iours within game theory frameworks. This paper examinesstrategic interactions among multiple types of LLM-basedagents in a classical beauty contest game. LLM-based agentsdemonstrate vary...
Uložené v:
| Vydané v: | Economics and business review Ročník 11; číslo 2; s. 119 - 148 |
|---|---|
| Hlavný autor: | |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
Poznan
Poznań University of Economics and Business Press
01.06.2025
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu Sciendo Poznan University of Economics |
| Predmet: | |
| ISSN: | 2392-1641, 2450-0097 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!