What Explains Teachers’ Trust in AI in Education Across Six Countries?

With growing expectations to use AI-based educational technology (AI-EdTech) to improve students’ learning outcomes and enrich teaching practice, teachers play a central role in the adoption of AI-EdTech in classrooms. Teachers’ willingness to accept vulnerability by integrating technology into thei...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:International journal of artificial intelligence in education Ročník 35; číslo 3; s. 1288 - 1316
Hlavní autori: Viberg, Olga, Cukurova, Mutlu, Feldman-Maggor, Yael, Alexandron, Giora, Shirai, Shizuka, Kanemune, Susumu, Wasson, Barbara, Tømte, Cathrine, Spikol, Daniel, Milrad, Marcelo, Coelho, Raquel, Kizilcec, René F.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: New York Springer New York 01.09.2025
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:1560-4292, 1560-4306, 1560-4306
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.