Taking away and determining the difference—a longitudinal perspective on two models of subtraction and the inverse relation to addition

Subtraction can be understood by two basic models—taking away (ta) and determining the difference (dd)—and by its inverse relation to addition. Epistemological analyses and empirical examples show that the two models are not relevant only in single-digit arithmetic. As curricula should be developed...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Educational studies in mathematics Ročník 79; číslo 3; s. 389 - 408
Hlavní autori: Selter, Christoph, Prediger, Susanne, Nührenbörger, Marcus, Hußmann, Stephan
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Dordrecht Springer 01.03.2012
Springer Netherlands
Predmet:
ISSN:0013-1954, 1573-0816
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.