The Attraction Effect in Information Visualization

The attraction effect is a well-studied cognitive bias in decision making research, where one's choice between two alternatives is influenced by the presence of an irrelevant (dominated) third alternative. We examine whether this cognitive bias, so far only tested with three alternatives and si...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:IEEE transactions on visualization and computer graphics Ročník 23; číslo 1; s. 471 - 480
Hlavní autori: Dimara, Evanthia, Bezerianos, Anastasia, Dragicevic, Pierre
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: United States IEEE 01.01.2017
The Institute of Electrical and Electronics Engineers, Inc. (IEEE)
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Predmet:
ISSN:1077-2626, 1941-0506
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.