Hello GPT! Goodbye home examination? An exploratory study of AI chatbots impact on university teachers' assessment practices

AI chatbots have recently fuelled debate regarding education practices in higher education institutions worldwide. Focusing on Generative AI and ChatGPT in particular, our study examines how AI chatbots impact university teachers' assessment practices, exploring teachers' perceptions about...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Assessment and evaluation in higher education Ročník 49; číslo 3; s. 363 - 375
Hlavní autori: Farazouli, Alexandra, Cerratto-Pargman, Teresa, Bolander-Laksov, Klara, McGrath, Cormac
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Abingdon Routledge 02.04.2024
Taylor & Francis Ltd
Predmet:
ISSN:0260-2938, 1469-297X, 1469-297X
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.