The process of problem-based learning: what works and why

Medical Education 2011: 45: 792–806 Objectives  In this review, we portray the process of problem‐based learning (PBL) as a cognitive endeavour whereby the learner constructs mental models relevant to problems. Two hypotheses are proposed to explain how learning is driven in PBL; an activation–elabo...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Medical education Ročník 45; číslo 8; s. 792 - 806
Hlavní autori: Schmidt, Henk G, Rotgans, Jerome I, Yew, Elaine HJ
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Oxford, UK Blackwell Publishing Ltd 01.08.2011
Predmet:
ISSN:0308-0110, 1365-2923, 1365-2923
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.