The evolvement of numeracy and mathematical literacy curricula and the construction of hierarchies of numerate or mathematically literate subjects

This contribution briefly sketches the evolvement of numeracy or mathematical literacy as models for mathematics curricula, which will be described as driven by a weakening of the insulation between discourses, that is, as a process of ‘declassification’. The question then arises as to whether and h...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:ZDM Ročník 47; číslo 4; s. 599 - 609
Hlavný autor: Jablonka, Eva
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Berlin/Heidelberg Springer Berlin Heidelberg 01.07.2015
Springer
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:1863-9690, 1863-9704
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.