Promoting pupils’ computational thinking skills and self‑efficacy a problem-solving instructional approach

Computational thinking (CT) is a fundamental skill and an analytical ability that children in the twenty-first century should develop. Students should begin to work with algorithmic problem-solving and computational methods in K-12. Drawing on a conceptual framework (IGGIA) that combines CT and prob...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Educational technology research and development Ročník 69; číslo 3; s. 1599 - 1616
Hlavní autori: Ma, Hongliang, Zhao, Mei, Wang, Huixin, Wan, Xinqi, Cavanaugh, Terence W., Liu, Ji
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: New York Springer Science + Business Media 01.06.2021
Springer US
Springer
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:1042-1629, 1556-6501
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.