Representational guidance and student engagement: examining designs for collaboration in online synchronous environments

In this paper we report the results of a study which investigated the affordances of multi-user virtual environments (MUVEs) for collaborative learning from a design perspective. Utilizing a mixed methods approach, we conducted a comparative study of the effect of varying representational and intera...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Educational technology research and development Ročník 59; číslo 5; s. 619 - 644
Hlavní autori: Sullivan, Florence R., Hamilton, Claire E., Allessio, Danielle A., Boit, Rachel J., Deschamps, Alexandra D., Sindelar, Tony, Ramos, German E. Vargas, Randall, Anthony, Wilson, Nicholas, Zhu, Yan
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Boston Springer Science + Business Media 01.10.2011
Springer US
Springer
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:1042-1629, 1556-6501
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.