A Cross-analysis of Block-based and Visual Programming Apps with Computer Science Student-Teachers

In the last few years, it has been pointed out that teaching programming is a strong strategy to develop pupils’ competences in computational thinking (CT). In the Portuguese context, the curriculum changes in 2018 made programming and CT compulsory for every pupil in primary and secondary education...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Education sciences Ročník 9; číslo 3; s. 181 - 199
Hlavní autori: João, Piedade, Nuno, Dorotea, Fábio, Sampaio Ferrentini, Ana, Pedro
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Basel MDPI AG 01.09.2019
Predmet:
ISSN:2227-7102, 2227-7102
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.