Collaborative learning with block-based programming: investigating human-centered artificial intelligence in education

In this article, we investigate human-centered artificial intelligence (HCAI) in an educational context where pupils used block-based programming in small groups to solve tasks given by the teacher. We used a design-based research approach in which we, together with the teachers, created a maker spa...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Behaviour & information technology Ročník 41; číslo 9; s. 1830 - 1847
Hlavní autori: Andersen, Renate, Mørch, Anders I., Litherland, Kristina Torine
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: London Taylor & Francis 04.07.2022
Taylor & Francis Ltd
Predmet:
ISSN:0144-929X, 1362-3001
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.