Self-fulfilling prophecies in the classroom: Teacher expectations, teacher feedback and student achievement

This study investigated the link between teacher expectations and student learning, relying on longitudinal data from 64 classrooms and 1026 first-grade students in Germany. Further, based on a subsample of 19 classrooms with 354 students, we explored the mediating role of three characteristics of t...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Learning and instruction Ročník 66; s. 101296
Hlavní autori: Gentrup, Sarah, Lorenz, Georg, Kristen, Cornelia, Kogan, Irena
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier Ltd 01.04.2020
Predmet:
ISSN:0959-4752, 1873-3263
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.