Adopting a ‘move’ rather than a ‘marker’ approach to metadiscourse: A taxonomy for spoken student presentations

In metadiscourse work, what may be called a ‘marker’ approach vastly outnumbers a ‘move’ approach. This has led to a research focus on small units of analysis, typically word-based, classifying for example the pronoun I as Self-mention. This paper argues that we also need to develop a ‘move’ approac...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:English for specific purposes (New York, N.Y.) Ročník 69; s. 4 - 18
Hlavný autor: Ädel, Annelie
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier Ltd 01.01.2023
Predmet:
ISSN:0889-4906, 1873-1937, 1873-1937
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.