Assessing elementary students’ computational thinking in everyday reasoning and robotics programming

Based on a framework of computational thinking (CT) adapted from Computer Science Teacher Association's standards, an instrument was developed to assess fifth grade students' CT. The items were contextualized in two types of CT application (coding in robotics and reasoning of everyday even...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Computers and education Ročník 109; s. 162 - 175
Hlavní autori: Chen, Guanhua, Shen, Ji, Barth-Cohen, Lauren, Jiang, Shiyan, Huang, Xiaoting, Eltoukhy, Moataz
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier Ltd 01.06.2017
Predmet:
ISSN:0360-1315, 1873-782X
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.