Dimensional comparisons: How academic track students’ achievements are related to their expectancy and value beliefs across multiple domains

•Expectancies, values, and achievements were assessed in five academic domains.•Expectancies and most value facets showed high degrees of domain-specificity.•Students engaged in contrasting and assimilative comparisons across domains.•Such processes were evident for paths from achievements to expect...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Contemporary educational psychology Ročník 52; číslo 2018; s. 1 - 14
Hlavní autori: Gaspard, Hanna, Wigfield, Allan, Jiang, Yi, Nagengast, Benjamin, Trautwein, Ulrich, Marsh, Herb W.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier Inc 01.01.2018
Predmet:
ISSN:0361-476X, 1090-2384
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.