Registering Ideology in the Creation of Social Entrepreneurs: Intermediary Organizations, 'Ideal Subject' and the Promise of Enjoyment

Research on social entrepreneurship has taken an increasing interest in issues pertaining to ideology. In contrast to existing research which tends to couch 'ideology' in pejorative terms (i.e., something which needs to be overcome), this paper conceives ideology as a key mechanism for ren...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of business ethics Ročník 142; číslo 4; s. 753 - 767
Hlavní autori: Dey, Pascal, Lehner, Othmar
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Dordrecht Springer 01.06.2017
Springer Netherlands
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:0167-4544, 1573-0697
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.