A 6-Week School Curriculum Improves Boys’ Attitudes and Behaviors Related to Gender-Based Violence in Kenya

This study investigated the effects of a gender-based violence (GBV) educational curriculum on improving male attitudes toward women and increasing the likelihood of intervention if witnessing GBV, among adolescent boys in Nairobi, Kenya. In total, 1,543 adolescents participated in this comparison i...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of interpersonal violence Ročník 32; číslo 4; s. 535 - 557
Hlavní autori: Keller, Jennifer, Mboya, Benjamin O., Sinclair, Jake, Githua, Oscar W., Mulinge, Munyae, Bergholz, Lou, Paiva, Lee, Golden, Neville H., Kapphahn, Cynthia
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Los Angeles, CA SAGE Publications 01.02.2017
SAGE PUBLICATIONS, INC
Predmet:
ISSN:0886-2605, 1552-6518
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.