Fairness in recommender systems: research landscape and future directions

Recommender systems can strongly influence which information we see online, e.g., on social media, and thus impact our beliefs, decisions, and actions. At the same time, these systems can create substantial business value for different stakeholders. Given the growing potential impact of such AI-base...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:User modeling and user-adapted interaction Ročník 34; číslo 1; s. 59 - 108
Hlavní autori: Deldjoo, Yashar, Jannach, Dietmar, Bellogin, Alejandro, Difonzo, Alessandro, Zanzonelli, Dario
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Dordrecht Springer Netherlands 01.03.2024
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:0924-1868, 1573-1391
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.