Direct and indirect influences of executive functions on mathematics achievement

Achievement in mathematics is predicted by an individual’s domain-specific factual knowledge, procedural skill and conceptual understanding as well as domain-general executive function skills. In this study we investigated the extent to which executive function skills contribute to these three compo...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Cognition Ročník 162; s. 12 - 26
Hlavní autori: Cragg, Lucy, Keeble, Sarah, Richardson, Sophie, Roome, Hannah E., Gilmore, Camilla
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Netherlands Elsevier B.V 01.05.2017
Elsevier Science Ltd
Predmet:
ISSN:0010-0277, 1873-7838, 1873-7838
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.