Reimagining Critical Race Theory in Education: Mental Health, Healing, and the Pathway to Liberatory Praxis

Long‐standing theoretical education frameworks and methodologies have failed to provide space for the role mental health can play in mediating educational consequences. To illustrate the need for such space, Ebony McGee and David Stovall highlight the voices of black undergraduates they have served...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Educational theory Ročník 65; číslo 5; s. 491 - 511
Hlavní autori: McGee, Ebony O., Stovall, David
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Malden, USA Wiley Periodicals, Inc 01.10.2015
Wiley-Blackwell
Blackwell Publishing Ltd
Predmet:
ISSN:0013-2004, 1741-5446
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.