Block-based versus text-based programming environments on novice student learning outcomes: a meta-analysis study

Background and Context: The use of block-based programming environments is purported to be a good way to gently introduce novice computer programmers to computer programming. A small, but growing body of research examines the differences between block-based and text-based programming environments. O...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Computer science education Ročník 29; číslo 2-3; s. 177 - 204
Hlavní autori: Xu, Zhen, Ritzhaupt, Albert D., Tian, Fengchun, Umapathy, Karthikeyan
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Norwood Routledge 03.07.2019
Taylor & Francis Ltd
Predmet:
ISSN:0899-3408, 1744-5175
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.