The impact of augmented reality on cognitive load and performance: A systematic review

Background Previous studies on augmented reality‐enriched learning and training indicated conflicting results regarding the cognitive load involved: some authors report that AR can reduce cognitive load, others have shown that AR is perceived as cognitively demanding and can lead to poorer performan...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of computer assisted learning Ročník 38; číslo 1; s. 285 - 303
Hlavní autori: Buchner, Josef, Buntins, Katja, Kerres, Michael
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Chichester, UK John Wiley & Sons, Inc 01.02.2022
Wiley
Wiley Subscription Services, Inc
Predmet:
ISSN:0266-4909, 1365-2729
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.