The effect of explicit instruction on the acquisition of subject-verb inversion by Macedonian learners of English

This paper reports on the effectiveness of teaching grammar explicitly, with a focus on form, function, and rules. The study tested the hypothesis that explicit instruction of grammar leads to increased accuracy in the grammaticality judgment, using a sample of 32 Macedonian learners of English at l...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Linguistica Pragensia Ročník 33; číslo 1; s. 68 - 87
Hlavný autor: Stojanovska-Ilievska, Nataša
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Prague Univerzita Karlova v Praze - Filozofická fakulta, Vydavatelství 01.01.2023
Charles University in Prague - Faculty of Arts Press
Charles University, Faculty of Arts
Univerzita Karlova, Filozofická fakulta
Predmet:
ISSN:0862-8432, 0862-8440, 1805-9635
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.