A scoping review of computational thinking assessments in higher education

The field of computational thinking (CT) is developing rapidly, reflecting its importance in the global economy. However, most empirical studies have targeted CT in K-12, thus, little attention has been paid to CT in higher education. The present scoping review identifies and summarizes existing emp...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of computing in higher education Ročník 34; číslo 2; s. 416 - 461
Hlavní autori: Lu, Chang, Macdonald, Rob, Odell, Bryce, Kokhan, Vasyl, Demmans Epp, Carrie, Cutumisu, Maria
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: New York Springer US 01.08.2022
Springer
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:1042-1726, 1867-1233
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.