Teacher Conceptions Matter: Exploring the Relationships Between Mathematics Teachers’ Conceptions and Commitment in China

This study investigated the relationships between primary school mathematics teachers’ conceptions of mathematics, conceptions of teaching and learning, and their commitment in the context of mainland China. A total of 847 primary school mathematics teachers participated in a paper-based questionnai...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:The Asia-Pacific education researcher Ročník 29; číslo 6; s. 581 - 592
Hlavní autori: Lin, Wei, Yin, Hongbiao, Chai, Ching-Sing, Wang, Wenlan
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Singapore Springer Singapore 01.12.2020
Springer
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:0119-5646, 2243-7908
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.