How does the station-area built environment influence Metrorail ridership? Using gradient boosting decision trees to identify non-linear thresholds

To inform the station-area planning, previous studies use direct ridership models to examine the relationship between the built environment around stations and transit ridership. Based on this framework, this study innovatively applies gradient boosting decision trees to investigate the non-linear e...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of transport geography Ročník 77; s. 70 - 78
Hlavní autori: Ding, Chuan, Cao, Xinyu, Liu, Chao
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Kidlington Elsevier Ltd 01.05.2019
Elsevier BV
Predmet:
ISSN:0966-6923, 1873-1236
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.