Do positive emotions prompt students to be more active? Unraveling the role of hope, pride, and enjoyment in predicting Chinese and Iranian EFL students' academic engagement

Drawing on the control-value theory, this cross-cultural research inspected the association between positive activating emotions, namely pride, hope, and enjoyment, and academic engagement among Chinese and Iranian EFL students. This study also looked into the role of these positive emotions in pred...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of multilingual and multicultural development Ročník 46; číslo 9; s. 3099 - 3117
Hlavní autori: Derakhshan, Ali, Yin, Hongbiao
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Abingdon Routledge 21.10.2025
Taylor & Francis Ltd
Predmet:
ISSN:0143-4632, 1747-7557
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.