Relations among intrinsic and extrinsic reading motivation, reading amount, and comprehension: a conceptual replication

Children’s motivation to read is a strong predictor of their reading comprehension. However, some recent research has suggested that the relationship between reading motivation and reading comprehension may be mediated through the amount that students read. This study attempts a conceptual replicati...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Reading & writing Ročník 32; číslo 5; s. 1197 - 1218
Hlavní autori: Troyer, Margaret, Kim, James S., Hale, Elizabeth, Wantchekon, Kristia A., Armstrong, Catherine
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Dordrecht Springer Netherlands 01.05.2019
Springer
Springer Nature B.V
Predmet:
ISSN:0922-4777, 1573-0905
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.