A Competency Framework for AI Literacy: Variations by Different Learner Groups and an Implied Learning Pathway

This study aims to develop a comprehensive competency framework for artificial intelligence (AI) literacy, delineating essential competencies and sub‐competencies. This framework and its potential variations, tailored to different learner groups (by educational level and discipline), can serve as a...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:British journal of educational technology Ročník 56; číslo 5; s. 2146 - 2182
Hlavní autori: Chee, Hyunkyung, Ahn, Solmoe, Lee, Jihyun
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Coventry Blackwell Publishing Ltd 01.09.2025
Predmet:
ISSN:0007-1013, 1467-8535
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.