Synchronous reluctance machine geometry optimisation through a genetic algorithm based technique

In this study, the design optimisation of a synchronous reluctance machine for light electric vehicles is proposed, to increase efficiency and reduce torque ripples. The existing machine was structurally optimised, using dedicated genetic algorithms, replacing only the rotor and keeping the stator a...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:IET electric power applications Ročník 12; číslo 3; s. 431 - 438
Hlavní autori: Ruba, Mircea, Jurca, Florin, Czumbil, Levente, Micu, Dan D, Martis, Claudia, Polycarpou, Alexis, Rizzo, Renato
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: The Institution of Engineering and Technology 01.03.2018
Predmet:
ISSN:1751-8660, 1751-8679, 1751-8679
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.