A closer look at the agent advantage effect: An eye-tracking study on event role processing in pictures

The agent advantage effect refers to observers responding faster to someone acting (the agent) than to the person or thing acted upon (the patient). An eye-tracking study investigated this effect in an ecologically valid context. Participants viewed images of two fish, one biting the other, and sear...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Visual cognition Ročník 32; číslo 4; s. 330 - 341
Hlavní autori: Xu, Wenjia, Huff, Markus, Papenmeier, Frank
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Hove Routledge 20.04.2024
Taylor & Francis Ltd
Predmet:
ISSN:1350-6285, 1464-0716
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.