Replication: Revisiting Tversky and Shafir’s (1992) Disjunction Effect with an extension comparing between and within subject designs
Does uncertainty about an outcome influence decisions? The sure-thing principle (Savage, 1954) posits that it should not, but Tversky and Shafir (1992) found that people regularly violate it in hypothetical gambling and vacation decisions, a phenomenon they termed “disjunction effect”. Very close re...
Uložené v:
| Vydané v: | Journal of economic psychology Ročník 83; s. 102350 |
|---|---|
| Hlavní autori: | , , , , , , |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
Elsevier B.V
01.03.2021
|
| Predmet: | |
| ISSN: | 0167-4870, 1872-7719 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!