GS‐Octree: Octree‐based 3D Gaussian Splatting for Robust Object‐level 3D Reconstruction Under Strong Lighting
The 3D Gaussian Splatting technique has significantly advanced the construction of radiance fields from multi‐view images, enabling real‐time rendering. While point‐based rasterization effectively reduces computational demands for rendering, it often struggles to accurately reconstruct the geometry...
Uložené v:
| Vydané v: | Computer graphics forum Ročník 43; číslo 7 |
|---|---|
| Hlavní autori: | , , , , , , |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
Oxford
Blackwell Publishing Ltd
01.10.2024
|
| Predmet: | |
| ISSN: | 0167-7055, 1467-8659 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!