Learning in double time: The effect of lecture video speed on immediate and delayed comprehension

We presented participants with lecture videos at different speeds and tested immediate and delayed (1 week) comprehension. Results revealed minimal costs incurred by increasing video speed from 1x to 1.5x, or 2x speed, but performance declined beyond 2x speed. We also compared learning outcomes afte...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Applied cognitive psychology Ročník 36; číslo 1; s. 69 - 82
Hlavní autori: Murphy, Dillon H., Hoover, Kara M., Agadzhanyan, Karina, Kuehn, Jesse C., Castel, Alan D.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Bognor Regis Wiley 01.01.2022
Wiley Subscription Services, Inc
Predmet:
ISSN:0888-4080, 1099-0720
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.