Threshold and moderating effects of land use on metro ridership in Shenzhen: Implications for TOD planning

Although many studies investigate the association between land use and station ridership, few examine their nonlinear and moderating relationships. Using metro smartcard data in Shenzhen, we develop a gradient boosting decision trees model to estimate the relative importance of land use variables an...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of transport geography Ročník 89; s. 102878
Hlavní autori: Shao, Qifan, Zhang, Wenjia, Cao, Xinyu, Yang, Jiawen, Yin, Jie
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Elsevier Ltd 01.12.2020
Predmet:
ISSN:0966-6923, 1873-1236
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.