Help! Is my chatbot falling into the uncanny valley? An empirical study of user experience in human-chatbot interaction

Advances in artificial intelligence strengthen chatbots’ ability to resemble human conversational agents. For some application areas, it may be tempting not to be transparent regarding a conversational agent’s nature as chatbot or human. However, the uncanny valley theory suggests that such lack in...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Human technology Ročník 15; číslo 1; s. 30 - 54
Hlavní autori: Skjuve, Marita, Haugstveit, Ida Maria, Følstad, Asbjørn, Brandtzaeg, Petter Bae
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Jyväskylä Centre of Sociological Research (NGO) 01.02.2019
Centre of Sociological Research, Szczecin, Poland
Predmet:
ISSN:1795-6889, 1795-6889
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.