Influence Maximization on Social Graphs: A Survey

Influence Maximization (IM), which selects a set of k users (called seed set) from a social network to maximize the expected number of influenced users (called influence spread), is a key algorithmic problem in social influence analysis. Due to its immense application potential and enormous technica...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:IEEE transactions on knowledge and data engineering Ročník 30; číslo 10; s. 1852 - 1872
Hlavní autori: Li, Yuchen, Fan, Ju, Wang, Yanhao, Tan, Kian-Lee
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: New York IEEE 01.10.2018
The Institute of Electrical and Electronics Engineers, Inc. (IEEE)
Predmet:
ISSN:1041-4347, 1558-2191
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.