Self-determination mini-theories in second language learning: A systematic review of three decades of research

Self-determination theory is one of the most established motivational theories both within second language learning and beyond. This theory has generated several mini-theories, namely: organismic integration theory, cognitive evaluation theory, basic psychological needs theory, goal contents theory,...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Language teaching research : LTR Ročník 29; číslo 4; s. 1603 - 1638
Hlavní autori: Al-Hoorie, Ali H., Oga-Baldwin, W.L. Quint, Hiver, Phil, Vitta, Joseph P.
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: London, England SAGE Publications 01.05.2025
Predmet:
ISSN:1362-1688, 1477-0954
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.