Frustrated Ambitions: Teacher Associations and Segregated Schooling in the Transvaal, c.1920-1956

This article draws attention to the fact that Indian and Coloured teacher associations in the Transvaal made persistent demands for greater racial segregation in schools (of teaching staff and learners) from the 1930s into the 1950s. This was at a time when the Transvaal Education Department was una...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:South African Historical Journal Ročník 76; číslo 4; s. 522 - 534
Hlavní autori: Mayet, Fathima Zahra Ebrahim, Sparks, Stephen
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Routledge 01.10.2024
Predmet:
ISSN:0258-2473, 1726-1686, 0258-2473
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.