The contribution of orthographic knowledge, phonological awareness, rapid automatized naming and phonological working memory to the reading skills of typically developing children

The present study examined the effects of orthographic knowledge (OK), phonological awareness (PA), rapid automatized naming (RAN), and phonological working memory (PWM) on the reading speed, accuracy, and comprehension of elementary school students. Results from a sample of 176 typically developing...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Applied neuropsychology. Child s. 1 - 13
Hlavní autori: Mohammadi Najafabadi, Fariba, Soleymani, Zahra, Zadehlabbaf, Fariba, Kohansal, Azin
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: United States 02.01.2025
Predmet:
ISSN:2162-2965, 2162-2973, 2162-2973
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.