Visual Block-based Programming for ICT Training of Prospective Teachers in Morocco

We conducted a training experimentation on computer coding whose aim is to probe ICT skills enhancement of pre-service teachers in Morocco. For that, we have developed and implemented training sessions using a visual programming tool (Scratch) targeting 63 prospective teachers at the Faculty of Educ...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:International journal of modern education and computer science Ročník 14; číslo 1; s. 56 - 64
Hlavní autori: Ouahbi, Ibrahim, Darhmaoui, Hassane, Kaddari, Fatiha
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Hong Kong Modern Education and Computer Science Press 01.02.2022
Predmet:
ISSN:2075-0161, 2075-017X
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.