Examining Speech Acts in Jordanian Advertising Pragmatic Functions, Linguistic Features, and Rhetorical Devices

This qualitative study aims to investigate the persuasive speech acts used by Jordanian advertisers in fashion, food, and technology print advertisements. The selected advertisements were transcribed and analyzed using NVivo. Commercial speech acts were classified using Searle’s (1979) taxonomy of a...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of ethnic and cultural studies Ročník 10; číslo 5; s. 212 - 223
Hlavný autor: Rababah, Luqman
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Istanbul Hasan Aydin 19.12.2023
Yildiz Technical University
Predmet:
ISSN:2149-1291, 2149-1291
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.