Source or target first? Comparison of two post-editing strategies with translation students

We conducted an experiment with translation students to assess the influence of two different post-editing (PE) strategies (reading the source segment or the target segment first) on three aspects: PE time, ratio of corrected errors and number of optional modifications per word. Our results showed t...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:Journal of data mining and digital humanities Ročník Towards robotic translation?; číslo II. Pedagogical practices
Hlavní autori: Volkart, Lise, Girletti, Sabrina, Gerlach, Johanna, Mutal, Jonathan David, Bouillon, Pierrette
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: INRIA 21.12.2022
Nicolas Turenne
Predmet:
ISSN:2416-5999, 2416-5999
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.