The Power of Metaphor in the Representation of Mental Images in the Language of Tourism Print Advertising: Lakoff and Johnson’s Model of Conceptual Metaphor

This study investigates, from a cognitive perspective, the effectiveness of metaphor use in the communication of tourism print advertising-related messages (visual images). The researcher examines how the use of metaphorical language generates an effective visual image based on Lakoff and Johnson�...

Celý popis

Uložené v:
Podrobná bibliografia
Vydané v:CaLLs: Journal of Culture, Arts, Literature, and Linguistics Ročník 10; číslo 1; s. 27 - 48
Hlavný autor: El Bakri, Jawad
Médium: Journal Article
Jazyk:English
Vydavateľské údaje: Faculty of Cultural Sciences, Universitas Mulawarman 23.08.2024
ISSN:2460-674X, 2549-7707
On-line prístup:Získať plný text
Tagy: Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!
Najprv sa musíte prihlásiť.