The Power of Metaphor in the Representation of Mental Images in the Language of Tourism Print Advertising: Lakoff and Johnson’s Model of Conceptual Metaphor
This study investigates, from a cognitive perspective, the effectiveness of metaphor use in the communication of tourism print advertising-related messages (visual images). The researcher examines how the use of metaphorical language generates an effective visual image based on Lakoff and Johnson...
Uložené v:
| Vydané v: | CaLLs: Journal of Culture, Arts, Literature, and Linguistics Ročník 10; číslo 1; s. 27 - 48 |
|---|---|
| Hlavný autor: | |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
Faculty of Cultural Sciences, Universitas Mulawarman
23.08.2024
|
| ISSN: | 2460-674X, 2549-7707 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!