Toward the construction of educational practices grounded in the conceptual system of Cultural‑Historical Psychology
The paper analyses how key concepts of cultural-historical psychology-zone of proximal development, joint activity, vraschivanie (the cultural grafting of individual action), pereghivanie, sign mediation, and reflection-can serve as design principles for effective educational practices and technolog...
Uložené v:
| Vydané v: | Kulʹturno-istoricheskai͡a︡ psikhologii͡a Ročník 21; číslo 3; s. 15 - 26 |
|---|---|
| Hlavní autori: | , , , |
| Médium: | Journal Article |
| Jazyk: | English |
| Vydavateľské údaje: |
Moscow State University of Psychology and Education
15.09.2025
|
| ISSN: | 1816-5435, 2224-8935 |
| On-line prístup: | Získať plný text |
| Tagy: |
Pridať tag
Žiadne tagy, Buďte prvý, kto otaguje tento záznam!
|
Buďte prvý, kto okomentuje tento záznam!